U prostorijama Humanitarne udruge Duga Vukovar u srijedu 21.10.2020. godine održana je edukativna radionica na temu prava potrošača namijenjena starijim osobama, a doprinosi podizanju razine znanja o njihovim pravima, kako da postanu aktivni sudionici na tržištu roba i usluga te kome se obratiti ako dođe do kršenja potrošačkih prava obzirom da su osobe starije populacije najčešće žrtve prevare prilikom prezentacija, prodaja akvizitera ili prodaja na daljinu.
” Imali smo situacije u kojima se starije osobe na nekakvoj prezentaciji odluče za kupnju različitih proizvoda, primjerice, posuđa i kućanskih aparata, međutim, kada im proizvod stigne na kućnu adresu, utvrde kako on nema karakteristike koje su prezentirane. To su primjeri nepoštene poslovne prakse prema potrošačima, koja je kažnjiva prema Zakonu o zaštiti potrošača, i u tim slučajevima potrošači imaju pravo dobiti povrat novca. Nažalost, često ga ne dobiju, ponajprije stoga što ne znaju komu se obratiti i kako taj problem riješiti” – navela je Tanja Popović Filipović iz Centra za edukaciju i informiranje potrošača koja je održala radionicu.
Edukativne radionice se provode u sklopu programa podrške za aktivno i sretno starenje “Godine nisu važne! “, koji ima za cilj povećanje kvalitete života i socijalne uključenosti umirovljenika sa svrhom unaprjeđenja zdravlja, očuvanja funkcionalne sposobnosti, sigurnosti i sudjelovanja umirovljenika u zajednici u kojoj žive te poticanja međugeneracijske solidarnosti kroz uključivanje volontera.
Nositelj projekta: Humanitarna udruga Vukovar
Partneri na projektu: Centar za edukaciju i informiranje potrošača i Grad Vukovar
Program za aktivno i sretno starenje “Godine nisu važne!” provodi se u okviru poziva “Razvoj i širenje socijalnih usluga koje pružaju udruge za razdoblje od 2020. do 2023. godine” financiran od strane Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike.